Forumindex    

Suzuki GT 250 X7

I detta forum kan både medlemmar och icke-medlemmar skriva.

Moderator: Peter Nordkvist

Suzuki GT 250 X7

Inläggav Administratör » tor maj 07, 2009 6:00 pm

Är GT 250 X7 en ratad motorcykel, eller är den bara för modern?
Vad tycker ni i SUZUKI 2-takt?


Christer Olsson
christer_k.olsson(a)scania.com
Administratör
 
Inlägg: 42
Blev medlem: lör dec 22, 2007 9:42 pm

Inläggav Peter Nordkvist » tor maj 07, 2009 11:05 pm

Jag ägde en X7 årsmodell T (1980) som jag var nöjd med. Den hade reedventiler vilket gav ett bra bottenvrid och den var lättstartad och pålitlig. Jag körde två gånger från Mora till Anderstorp och roadracing-VM under 1980-talet utan problem. Möjligen att den var i minsta laget och att jag uplevde att man "satt ovanpå den" när man körde. I jämförelse med Yamaha RD 350 - som jag bytte bort X7 mot - så "satt man i RD:n" när man körde. Men ratad tycker jag inte den är, det är nog mer så att när X7 fanns så hade intresset för 2-taktarna svalnat betydligt jämfört med 10 år tidigare.


Peter Nordkvist
Mina Suzuki mc:
T20 -67 Candy Red
T500 I Candy Gold
T500 II Candy Gold 3
GT750 J Candy Lavender
GT550 K Hermosa Blue
GT750 A Maui Blue 797 (eller Orange 01A)
Användarvisningsbild
Peter Nordkvist
 
Inlägg: 1152
Blev medlem: tis nov 13, 2007 5:28 pm
Ort: Nusnäs, Dalarna

Inläggav Lars Andersson » tor maj 07, 2009 11:26 pm

Hej!

Jag hade också en X7, en -80:a som jag körde en hel del med i början på 80-talet. En mycket lätthanterlig och rolig motorcykel med en hel del charm tyckte jag då. Som Peter skriver hade den i originaltrim ett ganska bra vrid och det lönade sig inte något vidare att varva förbi rödmarkeringen.

Jag fixade efter ett tag till x7:an i motorn och sedan gick den som ett skott. Kommer ihåg att jag körde jämt med RD 350 upp till 150 blås. Kul för mig men mindre roligt för Yamahaföraren :D
Bytte sedan in den, Precis som Peter, mot en RD 350 YPVS som var en mycket mera "vuxen" maskin med helt andra prestanda och egenskaper.

Tänker dock ganska ofta på min gamla X7:a och kommer nog att skaffa en sådan någon gång igen. Det hade varit roligt att återinskaffa den man hade då det begav sig på 80-talet.
Mvh,
Lars Andersson
Fyra i 4-kant dansar bäst i 2-takt!
Mina Suzukis:
RG 500H Gamma
PN T500J racer
GT 750K
T20-67 racer
Användarvisningsbild
Lars Andersson
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor nov 22, 2007 3:07 pm
Ort: Barsebäck, Skåne

Ratad eller omodern

Inläggav Jan-Olov Gustafsson » lör maj 09, 2009 1:08 pm

Hej Christer,

Tycker inte att din cykel är "ovärdig". Jag köpte min GT 250K förra året för att ha något att åka på under tiden som min T500 renoverades. Tanken var att kunna sälja den när T500an blev klar men det vill jag inte nu. Jag gillar den verkligen, kanske inget för långfärder (även om en annan medlem kan berätta om en 250 som varit på semester i Italien) men en pigg och rolig sak på krokiga småvägar.

Jag vet inte om vi har någon GT250 som är lika "ny" som din men det finns flera GT250 i klubben.................så välkommen i klubben (om du går med)

Hälsningar Janne
Jan-Olov Gustafsson
 


Återgå till Fritt Forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron