Forumindex    

Svårstartad RG 125 M Gamma 1991

I detta forum kan både medlemmar och icke-medlemmar skriva.

Moderator: Peter Nordkvist

Svårstartad RG 125 M Gamma 1991

Inläggav Administratör » tor apr 01, 2010 11:44 pm

Hej
Har köpt en RG 125 Gamma 1991 till grabben som stått något år och förmodligen ställdes den undan för att den satt myror i huvet på någon före mig.
Jag började med att provstarta den och lyckades få den att gå men endast på choke. Rev ner och rensade allt från tank, förgasare och det som finns hela vägen ut till insuget. Fick igång den och lyckades justera förgasarn så det finns tomgång och den går utan choke. Nu kom nästa problem, den tvärdör när den blir varm.
Jag har bytt tändstift, mätt spolarna, givare och tändspole alla värden inom norm enl. boken. Jag var något osäker på CDI-boxen, så jag var ner till vår mc-skrot och köpte en fungerande CDI (suck). Men fortfarande så stannar den tvärt när den blir varm och nu har jag slut på ideer.
Tackar för tips.


Vänligen Teddy
0418(a)telia.com
Administratör
 
Inlägg: 42
Blev medlem: lör dec 22, 2007 9:42 pm

Inläggav Daniel Lind » fre apr 02, 2010 10:44 am

Hej!
Har du gnista när den har lagt av? går den att få igång på en gång, eller måste du vänta ett tag?
Det händer ibland att det blir vakuum i tanken av olika anledningar, för att se om det är det som är felet så kan du köra hojen med öppet tanklock.
Skulle det vara lösningen på problemet så kan det vara stopp i tanklocket så att luft inte kan passera in.

Mvh: Daniel Lind
Let`s smoke
Drive two stroke
Användarvisningsbild
Daniel Lind
 
Inlägg: 66
Blev medlem: fre dec 28, 2007 1:50 pm
Ort: Avesta

Inläggav Administratör » tis apr 20, 2010 7:29 pm

Tack för tipset, visserligen var det inte den anledningen men jag hittade felet. Det skall sitta en gummipropp i kanalen till det lilla munstycket i förgasaren och den saknades. Jag gjorde en egen och vips så har den hållit sig igång.


Hälsningar
Teddy
Administratör
 
Inlägg: 42
Blev medlem: lör dec 22, 2007 9:42 pm


Återgå till Fritt Forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron