Forumindex    

S Å L D - säljer min GT750J #13976 - Sveiges äldsta - SÅLD

Här hamnar alla annonser som avslutats genom köp, försäljning eller på andra grunder

Moderator: Peter Nordkvist

S Å L D - säljer min GT750J #13976 - Sveiges äldsta - SÅLD

Inläggav Fredrik Wendel » fre apr 05, 2019 4:56 pm

Hej gänget.
Tyvärr omöjliggör mina ryggproblem att jag kan behålla mina stora hojar längre.
Och även denna, min finaste, måste ju startas regelbundet för att tätningar i motor inte ska fara illa.
Och jag orkar inte baxa tillbaks den i garaget längre, utan risk att den välter.
Därför bjuder jag nu ut denna fantastiska GT750J, i färgen Candy Lavender till någon som kan vårda den väl.
ALLT är antingen helrenoverat original (motor och ram) eller oanvända original NOS reservdelar fr 1972 (t ex däck (!!!) kompletta hjul inkl nav, ljuddämpare, sadel, framgaffel, bakvagga, stötdämpare, central- o sidostöd, tank, sidokåpor, emblem, speglar, allt kablage, belysning fram o bak komplett, båda el reglagen på styret, instrumentering alla varningsetiketter osv osv osv osv på denna otroligt välrenoverade pärla.
T ex sitter alla original bultar med "S" där de skall. Full historik finns dokumenterad, både intervjuer med tidigare ägare, och hela renoveringen finns fotodokumenterad. Tidningen Classic Motor tror att den är den finaste i hela världen.
Utställningspriser:
Best Bike i Tjolöholm Classic maj 2014, då den blev färdigrenoverad.
Best Classic Bike i Oslo Motor Show okt 2014.
Best Classic Bike på Elmia Mässan 2015.
Sedan renoveringen blev klar har den bara startats varannan månad,för en tur på några hundra meter. Total körsträcka före renovering c 4.000 mil, efter renovering 2 mil!
Är du intresserad och beredd att betala massor för denna helt "nya" 1972:a, sänd ditt tel nr samt mailadress till fredrik.wendel@outlook.com, så ger jag dej tillgång till hela bildsamlingen via Dropbox, där finns allt om renovering, historik etc
Jag vill helst sälja den i Sverige, om det går.
Det vore synd om denna hamnade utomlands (min brukshoj GT750J i Candy Jackal Blue sålde jag förra månaden till Tyskland.)
(Har nu skaffat en liten söt GT250 M som jag hoppas att ryggen tillåter mej kunna åka lite med.)

Vill du ringa - 0768-099001
Maila - fredrik.wendel@outlook.com
Fredrik Wendel
....................................
Suzuki GT380K 1973 (en omtyckt bålgeting...)
Fredrik Wendel
 
Inlägg: 123
Blev medlem: mån maj 04, 2009 7:35 am
Ort: V. Frölunda, Göteborg

Återgå till Avslutade affärer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron