Välkommen till MC-klubben SUZUKI 2-takt!

Det är vi som har ett brinnande intresse för SUZUKI 2-taktare. Klubben bildades 2006 av ett gäng från Dalarna och Gästrikland som träffats och åkt 2-takt i flera år. Vi fann det naturligt att bilda en 2-taktsklubb för att ta tillvara intresset för teknik, historik, bibehållande och restaurering av Suzuki motorcyklar med tvåtaktsmotorer. Motortypen tillverkas inte längre och därför är det viktigt att vi enas och samlas i en ren 2-taktsklubb. Efterhand har fler och fler upptäckt klubben och idag finns medlemmar i hela vårt land och i våra grannländer. Klubben kännetecknas av god sammanhållning och ett gemensamt intresse för SUZUKI 2-taktare. Styrelsen består av tre personer som svarar för klubbens förvaltning.

Varje år samlas vi till årsstämma som är klubbens högsta beslutande organ.

Hösten 2007 upptogs klubben som medlem i MotorHistoriska RiksFörbundet.